Fenomen orzechów pistacjowych

Są jedną z przekąsek, po które warto sięgnąć nie tylko ze względu na świeży smak, ale przede wszystkim dzięki ich wpływie na organizm. Pistacje podobnie jak inne orzechy, jeszcze niedawno były uważane za tuczące i niezdrowe. Jednak dziś już udowodniono, że nie tylko powinny stać się nieodzowną częścią zbilansowanej diety, ale przede wszystkim rewelacyjnie wpływają na nasz organizm.

Właściwości odżywcze orzechów pistacjowych

Pistacje są bogatym źródłem białka roślinnego, a także jedno- oraz wielo-nienasyconych kwasów tłuszczowych, co wiąże się z bardzo wysoką wartością energetyczną jaką nam dostarczają. Mimo, że składają się one głównie z tłuszczów, nie zawierają ani grama niezdrowego cholesterolu. Uważa się również, że są one niezbędne w diecie osób mających problemy z chorobami krążeniowymi. Ponad to pistacje dostarczają błonnik pokarmowy, który potrafi pokryć dzienne zapotrzebowanie zaledwie przy zjedzeniu około 30 g tychże owoców. Orzechy pistacji są również bogate w kwas foliowy, magnez, miedź oraz składniki przeciwutleniające, które mają za zadanie chronić organizm człowieka przed niekorzystnym wpływem stresu oksydacyjnego.

Pistacje dobre na odchudzanie

Mimo, że są dość kaloryczną przekąską (dostarczają około 562 kcal w 100 g), można spokojnie wprowadzić je do diety, również tej odchudzającej. Dlaczego? Pistacje posiadają właściwości odchudzające, głównie dzięki wysokiej zawartości błonnika, który nie tylko powoduje uczucie „najedzenia się” na dłuższy czas, ale przede wszystkim – dzięki zdrowym kwasom tłuszczowym – regulującym metabolizm oraz zapobiegającym gromadzeniu się niepotrzebnej tkanki tłuszczowej.

Pistacje w kuchni

Pistacje są nazywane „owocami szczęścia” lub zielonymi migdałami. W smaku są słodkie i bardzo delikatne. Można zajadać je nie tylko obrane z łupinki, ale także wykorzystać chociażby w:

  • baklawie (rewelacyjny deser turecki),
  • cukiernictwie (lody, desery, torty, strucle),
  • risottach,
  • potrawach mięsnych,
  • sałatkach i surówkach.

Spożywanie pistacji w ciąży i podczas karmienia piersią

Pistacje spokojnie można zajadać również w okresie ciąży, a nawet jest to zalecane ze względu na dużą ilość witaminy B6 którą zawierają. Witamina ta jest szczególnie ważna dla kobiet noszących pod sercem nowe życie. Nie tylko wspomaga ona działanie układu odpornościowego, ale wspomaga także produkcję czerwonych krwinek. Zapobiega również anemii, co jest często problemem kobiet ciężarnych.

Jeżeli chodzi o okres karmienia piersią oczywiście nie ma przeciwwskazań dla wprowadzenia ich do diety pod warunkiem, że nie występują żadne objawy alergii u dziecka, gdyż jednak jest to owoc wysoko alergizujący.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *